Tips om te ontspannen in eigen huis

bad

In een wereld waarin we allemaal druk zijn de hele week, is het enorm belangrijk dat we ons thuis ontspannen voelen, en tot rust kunnen komen. Toch hebben veel mensen daar moeite mee. Door de digitale revolutie zijn we tegenwoordig gemakkelijk 24 uur per dag bereikbaar, en op die manier dus ook 24 uur per dag bezig. Wij geven je wat tips om thuis meer te ontspannen. Of deze tips succesvol zijn, hangt helemaal van jou af; kun je je eraan houden of niet?

bad

 
1. Badderen

In bad gaan is voor veel mensen ultieme ontspanning. Al ga je maar drie keer per week ’s avonds in bad; het helpt je tot rust komt en lekker tot jezelf te komen.

2. Vroeg douchen

Mensen die vroeg gaan douchen, en vervolgens ’s avonds in hun badjas door het huis lopen, voelen zich doorgaans meer ontspannen dan mensen die in hun kleding of werkkleding blijven zitten. In ons hoofd zijn we “workmode off” als we een badjas dragen.

3. Geen tablets en telefoon na 22:00 uur ‘s avonds

Telefoons uit en tablets aan de kant na 22:00 uur. Nog even een uurtje tot twee uurtjes op de bank ontspannen zonder techniek en zonder dat je bereikbaar bent voor de buitenwereld. De eerste paar dagen dat je dit probeert voel het wel wat onwennig en misschien zelfs onrustig. Geloof ons: het went. En eenmaal gewend, dan vind je het heerlijk.

4. Zacht licht, eventueel sfeerlicht

Voorkom fel licht in huis ’s avonds, en zorg voor sfeerlicht. Licht heeft een grote invloed op onze stemming. Het kan dan ook gemakkelijk zorgen voor ontspanning en “zen zijn”. Heb je geen dimbare lamp naast je bank, en dus altijd fel licht aan ’s avonds, dan kom je mogelijk moeilijker in slaap dan andere mensen.

Lees hier nog maar liefst 45 manieren om thuis te ontspannen. Er zit altijd wat voor je bij, ongeacht wie je bent of wat je prettig vindt!

Deel je mee...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedIn